Οι ζωγράφοι Γιάννης Βαρελάς και Αντωνάκης Χριστοδούλου, η ντιζάινερ Κάτια Δελατόλα, η εικαστικός Βίκη Σταματοπούλου και συνολικά 20 καλλιτέχνες συνεργάστηκαν με τον μη κυβερνητικό οργανισμό «Αγονη Γραμμή Γόνιμη» για την παραγωγή των Waterbags, μιας σειράς τσαντών στο πλαίσιο του «fair value» και της κυκλικής οικονομίας.

«Τα κέρδη από την πώληση του προϊόντος θα κατευθυνθούν στα προγράμματα της “Αγονης Γραμμής” και σε δράσεις της επόμενης χρονιάς. Στο τέλος Οκτωβρίου θα γίνει μια ευρεία συνάντηση όλων των συντελεστών, από τους καλλιτέχνες που συμμετείχαν μέχρι τα μουσεία και τα άλλα σημεία πώλησης των προϊόντων για να αποφασίσουμε από κοινού τις δράσεις που θα κάνουμε», μας λέει ο πρόεδρος της ΜΚΟ Στέφανος Νόλλας.

Αθλήτριες της εθνικής ομάδας συγχρονισμένης κολύμβησης συμμετείχαν στη φωτογράφιση των Waterbags.

Πέρυσι η «Αγονη Γραμμή Γόνιμη» συνεργάστηκε με την Apivita για τη δημιουργία δύο προϊόντων περιποίησης με βότανα της Πίνδου, με στόχο την υποστήριξη του προγράμματος Οικολογικού Αλφαβητισμού για τα παιδιά της ορεινής περιοχής. Σε συνέχεια εκείνης της ιδέας, η ομάδα της ΜΚΟ επέλεξε φέτος τη δημιουργία μιας τσάντας φτιαγμένης από βαμβάκι με αφορμή την τάση και την εκστρατεία για τη μείωση της πλαστικής σακούλας. Το σχέδιο του πατρόν είναι ίδιο σε όλες τις τσάντες και αυτά που αλλάζουν είναι το χρώμα και το εικαστικό σχέδιο που φιλοτέχνησαν οι συνεργαζόμενοι καλλιτέχνες.

Η παραγωγή και διάθεση ενός προϊόντος δεν είναι κάτι που συνηθίζεται από τις ΜΚΟ, αλλά ο κ. Νόλλας μας εξηγεί ότι είναι ένας τρόπος να ενεργοποιήσουν ιδιωτικές εταιρείες που μπαίνουν ως χορηγοί στα προγράμματά τους, πολιτιστικούς οργανισμούς και ιδιώτες (π.χ. ξενοδοχειακές μονάδες) ως σημεία πώλησης και ευαισθητοποιημένους καταναλωτές που θα αγοράσουν ένα χρηστικό και καλοσχεδιασμένο προϊόν, γνωρίζοντας ότι τα χρήματά τους θα καταλήξουν σε μια κοινωνική ή εκπαιδευτική δράση. «Αυτό που συνήθως γίνεται, είναι ένας ιδιώτης να διαφημίζει ότι ένα ποσό από την αγορά ενός προϊόντος θα πάει σε μια κοινωφελή οργάνωση ή κάτι παρόμοιο. Η διαφορά μας είναι ότι φτιάξαμε ένα προϊόν που έχει μόνο αυτό τον σκοπό», σημειώνει.

Από το 2007 η «Αγονη Γραμμή Γόνιμη» έχει πραγματοποιήσει πάνω από 1.100 επισκέψεις σε 95 νησιά και χωριά τη χειμερινή περίοδο με εργαστήρια επιμόρφωσης, διαλέξεις, ιατρικές εξετάσεις, θεατρικές παραστάσεις, προβολές, συναυλίες και δωρεές.

*Διαβάσαμε την είδηση στο www.kathimerini.gr